Szpital Jana Pawła II w Zamościu
Informacje w języku łatwym do czytania (ETR)
1. Co to za miejsce?
Szpital Jana Pawła II w Zamościu to miejsce, w którym leczy się ludzi.
Tutaj pracują lekarze, pielęgniarki i inni pracownicy medyczni.
Pomagają osobom chorym i potrzebującym opieki.
W szpitalu można:
-
zrobić badania,
-
dostać leki,
-
zostać na kilka dni, jeśli lekarz zdecyduje, że to potrzebne,
-
pójść do poradni specjalistycznej.
2. Gdzie znajduje się szpital?
Szpital mieści się w Zamościu.
Adres: Aleje Jana Pawła II 10, 22-400 Zamość.
To duży budynek z napisem „Szpital Wojewódzki im. Jana Pawła II”. Obok szpitala znajduje się przystanek autobusowy.
3. Jak się zarejestrować?
Żeby zapisać się do lekarza:
-
zadzwoń pod numer: 84 539 90 96,
-
lub przyjdź osobiście do rejestracji w szpitalu.
W rejestracji pomogą pracownicy.
Do niektórych lekarzy potrzebne jest skierowanie.
4. Co znajdziesz w szpitalu?
5. Kto może przyjść do szpitala?
Do szpitala mogą przyjść:
-
osoby, które źle się czują,
-
osoby skierowane przez lekarza,
-
osoby, które potrzebują natychmiastowej pomocy – mogą zgłosić się na SOR.
6. Dodatkowe informacje
-
Szpital jest czynny całą dobę, 7 dni w tygodniu.
-
Niektóre poradnie działają tylko od poniedziałku do piątku, w określonych godzinach.
-
Jeśli nie wiesz, gdzie iść, poproś pracownika o pomoc.
7. Udogodnienia
-
W szpitalu jest winda. Możesz z niej korzystać, jeśli masz trudności z poruszaniem się. 🧑🦽
-
Przy szpitalu jest parking. Są też miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. 🅿️
-
W szpitalu możesz poprosić o bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. 🧏♂️
8. Jednostki medyczne w szpitalu
-
Oddziały szpitalne
-
Poradnie specjalistyczne
-
Diagnostyka
-
Poradnia Lekarza Rodzinnego – POZ
-
Opieka nocna i świąteczna
-
Rehabilitacja – ćwiczenia i zabiegi lecznicze
-
Dział Krwiolecznictwa – miejsce, gdzie pobiera się krew i przygotowuje do badań
-
Dział Epidemiologii – miejsce, które zajmuje się ochroną przed zakażeniami
9. Poradnie w szpitalu
Pełną listę poradni znajdziesz w rejestracji lub na stronie internetowej szpitala.
10. Pamiętaj
-
Weź ze sobą dowód osobisty i dokumenty medyczne, jeśli masz.
-
Zabierz listę leków, które bierzesz.
-
Jeśli czegoś nie rozumiesz – zapytaj. Pracownicy są po to, by Ci pomóc.
11. Czego nie robić w szpitalu?
-
Nie wolno palić papierosów ani pić alkoholu.
-
Nie wolno krzyczeć ani głośno słuchać muzyki.
-
Nie wolno przeszkadzać lekarzom i pielęgniarkom.
-
Nie wolno dotykać sprzętów medycznych bez pozwolenia.
-
Nie wolno wchodzić do pomieszczeń oznaczonych „zakaz wstępu”.
-
Nie wolno robić zdjęć ani nagrywać filmów bez zgody.
-
Jeśli czegoś nie wiesz – zapytaj pracownika szpitala.